نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
676
-
الف
+

«شاه رسول قاسمی»: ایران در زنده نگه داشتن موسیقی افغانستان نقش مهمی ایفا کرده است

«شاه رسول قاسمی» خواننده مشهور افغانستان از مسئولان شبکه آی فیلم به خاطر راه اندازی مسابقه «نواهنگ» تقدیر کرد.

به گزارش آی فیلم 2، «شاه رسول قاسمی» آوازخوان مشهور افغانستانی که در حال حاضر ازجمله داوران فصل چهارم مسابقه نواهنگ نیز می باشد در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 درپیوند با برگزاری این مسابقه آوازخوانی صحبت کرد.

وی که در سال گذشته در فصل سوم این مسابقه به عنوان داور حضور داشت در مصاحبه با خبرنگار آی فیلم2 از شبکه آی فیلم به خاطر برگزاری مسابقه استعدادیابی «نواهنگ» تشکر کرد و بیان داشت: ایران در زنده نگه داشتن موسیقی افغانستان نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است و جوانان باید از این فرصت استفاده کرده و برای رشد و موفقیت های مزین شان تلاش نمایند.

این خواننده افغانستانی ادامه داد: در فصل سوم «نواهنگ» واقعاً جوانان خبره و ورزیده ای اشتراک کرده بودند و در واقع هر کدام از آنها در صورت تمرین می تواند خواننده های موفقی در آینده باشند. 

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری مسابقاتی مثل «نواهنگ» چقدر می تواند به نزدیک تر شدن کشورهای فارسی زبان کمک کند گفت: متن و مضمون آهنگ تاثیر مستقیم بالای روحیه، افکار و احساسات مردم جامعه دارد و با موسیقی می توان روحیات و عواطف  آن ها را لمس کرد. برگزاری این نوع مسابقات می تواند برای همدلی و نزدیکی کشور های فارسی زبان مفید واقع شود.

خواننده مشهور افغانستان با اشاره به اینکه «نواهنگ» یک فرصت طلایی برای جوانان اهل هنر و موسیقی است خطاب به اشتراک کنندگان فصل چهارم این مسابقه استعدادیابی گفت: سخت کوشی و تلاش رمز موفقیت در تمامی عرصه های زندگی است به خصوص جوانانی که پا در دنیا موسیقی می گذارند. اشتراک کنندگان فصل چهارم نواهنگ در کنار اراده محکم و قوی و انگیزه زیادی برای آوازخوانی باید اصول اساسی موسیقی را در نزد اساتید این عرصه فرا بگیرد.

«شاه رسول قاسمی» درپیوند با داوری فصل چهارم «نواهنگ» گفت: اعتماد به نفس داشتن و انتخاب شعر درست، بسیار مهم است که باید در نظر داشته باشند.

مصاحبه کننده: سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر